Jag har nu i flera veckors tid gått och funderat på vad folk förväntar sig av personalen på ett garden-center, hur mycket ska de kunna egentligen?
Själv arbetar jag på uteavdelningen på ett ställe och tror att folk förväntar sig att jag ska kunna ofantligt mycket. Åtminstone verkar det så, eftersom frågorna de ställer rör allt mellan himmel och jord. Detta gör att jag ställer väldigt höga krav på mig själv om vad jag ska kunna och jag vill ofta visa att jag faktiskt inte är tappad bakom en vagn. Blir liksom glad när jag märker att jag faktiskt kan saker och ting....Nu fick jag höra idag från min närmaste chef att det inte är någon som förväntar sig att jag ska kunna en massa och att jag istället för att säga "jag vet", istället ska suga åt mig det jag inte vet (det gör jag ju också...men tydligen inte tillräckligt).
Om det nu är så enkelt att personalen inte behöver kunna jättemycket, varför kommer vissa kunder i sådant fall och blir småsura om man inte vet svaret på deras frågq? Det ÄR faktiskt så att ingen kan kunna allt och man lär sig nya saker hela livet igenom!