Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          > Personal på garden-center, rimliga kunskaper är?
          Nutten
          Inlägg 22-10-2003, 17:10
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 849
          Medlem sedan:
          08-04-2003
          Medlem nr: 1 090



          Jag har nu i flera veckors tid gått och funderat på vad folk förväntar sig av personalen på ett garden-center, hur mycket ska de kunna egentligen?

          Själv arbetar jag på uteavdelningen på ett ställe och tror att folk förväntar sig att jag ska kunna ofantligt mycket. Åtminstone verkar det så, eftersom frågorna de ställer rör allt mellan himmel och jord. Detta gör att jag ställer väldigt höga krav på mig själv om vad jag ska kunna och jag vill ofta visa att jag faktiskt inte är tappad bakom en vagn. Blir liksom glad när jag märker att jag faktiskt kan saker och ting....Nu fick jag höra idag från min närmaste chef att det inte är någon som förväntar sig att jag ska kunna en massa och att jag istället för att säga "jag vet", istället ska suga åt mig det jag inte vet (det gör jag ju också...men tydligen inte tillräckligt).

          Om det nu är så enkelt att personalen inte behöver kunna jättemycket, varför kommer vissa kunder i sådant fall och blir småsura om man inte vet svaret på deras frågq? Det ÄR faktiskt så att ingen kan kunna allt och man lär sig nya saker hela livet igenom! unsure.gif


          --------------------
          Hortikulturella hälsningar,
          Elisabeth


           
          Citera
           
          Nytt inlägg
          Svar
          Eva i Norrköping
          Inlägg 22-10-2003, 17:30
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 485
          Medlem sedan:
          10-11-2002
          Medlem nr: 316



          Tycker nog att din chef kunde visa lite uppskattning över att ha en anställd som faktiskt kan svara "jag vet" många gånger... Sedan är det förstås bra om man är öppen för att lära sig mer, ,men det tycks ju du vara!
          Som kund förväntar jag mig inte att man ska kunna få svar på allt i ett gardencenter, men om man får det så blir man ju mycket positivt överraskad, och besöker säkert det stället gärna igen.
           
          Citera



          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 19-06-2025, 12:36
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon