Jag har aldrig märkt något av det Ewa upplever negativt med gas. Aldrig eldat upp kläder eller kroppsbehåring. Kan möjligen bero på handhavandet. Inga nedsmutsningsproblem. Detta borde synas bra eftersom jag inte lider av städdille. Visst är den gamla stadsgasen som tillverkades av kol sämre men där har jag glömt hur det var. Vi fick gas från spaltgasverk nån gång i början på 70-talet.
En par andra fördelar med naturgas finns. Den är inte giftig så personer med depressioner får använda nåt annat. Den är även svårantändlig. Jag använder gnisttändare och ibland är det faktiskt riktigt svårt. Koncentrationen luft/gas måste vara exakt så explosionsrisken är liten.
Men det går. För några år sen försvann ett hus i närheten. En grävmaskin höll på med att gräva runt grunden för att bättra på dräneringen. Av nån anledning fick han tag i gasledningen. Vet inte om utstakning saknades, var felaktig eller ignorerades. I alla fall lyckades han dra loss ledningen inne i huset. Till slut sa det pang och så var det bara att sopa ihop resterna och bygga nytt. Jag missade smällen för jag var inte hemma.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|