Där jag jobbar har vi fria händer att slänga sådant som är för dåligt, så länge vi skriver upp vad som slängs. Upptäckte t ex rosrost i helgen och vi tog genast bort de sjuka plantorna och glesade bland de gamla. Chefen har dessutom haft precis samma jobb som en själv för inte alltför länge sedan, så det är inte direkt brist på sympati. Det som sades till mig var sagt i all välmening, men det var förvirrande. Får nog ta ett nytt samtal med chefen och få saker och ting förtydligat...Jag kanske missuppfattade något bara för att jag var så oförberedd på kommentarerna?
Apropå vad folk saknar/önskar sig i ett garden-center så tar jag tacksamt emot upplysningar! Jag har förstås min egen syn på saken, men det vore bra med andras synpunkter också. Hur tycker ni att växterna ska vara uppställda? Efter färg, vetenskapligt namn, svenskt namn, ståndort (vissa går förstås in under flera...)? Där jag jobbar har det skiftat...Annars tycker jag det är ett toppenställe med både visningsträdgård, olika teman, gratis infolappar kopplade till teman (ex skötsel av fruktträd), kurser, små skyltar med växtbeskrivningar och något nytt vid entrén varje vecka. Det finns en uppskattad rea-avdelning med växter som kanske inte ser fullt så fina ut som de vi nyss fick in och sjuka växter slängs. Putsning av växter görs i mån av tid, men det får aldrig stå framme något som ser bedrövligt ut bland de fina växterna. Barn som kommer tycker också det är roligt på uteavdelningen, för vi har bl a höns som går omkring fritt (biologisk bekämpning och sällskap i ett!).