Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Stamma upp en ängel?, Hur?
          Vesna
          Inlägg 16-03-2007, 13:45
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 121
          Medlem nr: 5 850

Hej,

Jag har köpt änglasticklingar och jag skulle gärna vilja stamma upp en. Jag har sett en sådan ca 2 meter hög med en stor krona och den var helt magnifik smile.gif Hur bär jag mig åt? Ska jag knipsa alla blad och alla avstickare förutom de översta 2-4 bladen? Jag antar att den inte kommer hinna så långt i år att den blommar? Eller?

// Vesna

--------------------
          // Vesna

Zon 5 - Småländska höglandet

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Vesna
          Inlägg 16-03-2007, 15:41
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 121
          Medlem nr: 5 850

Hej Kerstin smile.gif

Nu tappade du bort mig helt confused.gif Du menar att jag ska låta den växa upp till 2 meter och först då skära av alla sidogrenar? Blir den inte väldigt "konstig" då? Borde man inte redan nu nypa av sidoskotten och låta EN stam växa upp? Jag kanske inte var riktigt tydlig över mitt önskemål smile.gif Jag vill ha som ett träd, inte en buske smile.gif

Detta är vad jag är ute efter smile.gif Fast med högre stam. Har sett en som har ca 2 meter hög stam och en sådan krona i toppen. Hur pampigt som helst smile.gif

Du menar på att man MÅSTE skära ner växten för vinterförvaring? Varför? Hur vinterförvaras den?

Jag har även förstått att "V" formationen är viktig. Varför? Då kan man ju försöka skapa en sådan i toppen som på bilderna. Men hur kommer jag till det resultatet?

--------------------
          // Vesna

Zon 5 - Småländska höglandet

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-06-2025, 19:16

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon