Sköta sig helt själv utan arbete är nog inte möjligt men betydligt mindre arbete blir det med planteringsförslagen du redan fått om man jämför med de evinnerliga trimmandet av gräs
Har en ännu längre slänt än dig i två etage mot gatan i liknade vädersträck. I den nedersta planteringen så har vi den låga rosen 'White Cover 'och därimellan som utfyllnad och marktäckare silverbladig Kantnepeta som blommar i lavendelblått. Kantnepetan drog jag upp plant själv på sommaren innan jag skulle plantera den på hösten. Behövde ca 70-80 plant och allt de kostade mig var några fröpåsar och lite jord.
Ska man köpa många rosor kan man säkert få mängdrabatt om man hör på plantskolorna.
Skötsel blir några gånger per år. Klippa ned rosorna och Nepetan helt på våren och vräka på lite kogödsel. Lite sporadisk ogräsrensning. Rosorna blommar vackert hela sommaren till frost och Nepetan kan man få att blomma om igen om man klipper ner den efter första blommningen. Struntade jag i förra året för den blommade bra ändå
/Ewa