Minns inte om jag berättat det här, men för några år sedan instiftade jag en Hallovinprovning i oktober. Mitt tjejgäng vill gärna komma på vinprovning en gång om året. Och jag vill gärna samla "häxorna". Så där satt jag i bilen en morgon framför rödljusen i Sthlm City och funderade. "Vinprovning....Halloween...Hallovinprovning!"

Sagt och gjort! Gjorde ryysliga inbjudningskort och dekorerade hemmet med spindelnät, spindlar och annat läskigt. Mitt i detta trams skulle vi ha en seriös vinprovning. Och en italiensk buffé efteråt med parma, pasta, råttskit (smördegsinbakade svarta oliver och chevreost) m m. Mors!
Kul blev det, men inte särskilt seriöst! Först dundrade 6 glada damer in, alla väl förklädda till häxor!! (Med tanke på att de är mellan 40-60 år, blev jag rätt överraskad, för några hade t o m ringt och sagt "Måste vi klä ut oss? Nä, sa jag, kom som normalhäxa.) Efter ett antal timmar rann sminket och vampyrerna trillade ned från takkronan och någon slickade fatet där pastan legat. Och alla var överens om att det dyraste vinet var godast. Men KUL hade vi!

Allhelgonadagen firar vi med våra familjer enligt gammal tradition.