CITAT (emmapemma @ 16-03-2007, 13:13)

Om du har tur kan du ju få tag på amaryllis-trälådor hos din plantskola. Jag tiggde till mig ett par sådana hos min plantskola i höstas, för att ha tulpaner i. Nu till våren började jag fundera på ifall man ska sätta sallad i sådana, ifall jag kan få tag i fler. Plantskolorna får ju enorma kvantiteter av dessa lådor i oktober-november, sedan antar jag att de vill bli av med dem. De är ju lite djupare än balkonglådor och jordsäckar.
Annars är ju säkert balkonglådor helt OK. Men säckidén var ju bra Jonas! Den kanske jag snor!
Ko på påse, tror du inte det blir bra, eller är det för mycket näring i det för sallad? För isåfall borde planteringsjorden väl funka?
Jag hade nog använt mig av planteringsjord, men jag har faktiskt inte testat kopåpse.
CITAT (Gurkan @ 17-03-2007, 22:35)

Åter till ursprungsfrågan ...
Två av mina asiater har grott och tittat upp nu, Pak Choi och Tatsoi. Den angivna utvecklingstiden avser kanske lite mer värme än så här men dom har iaf. två månader på sig innan det ska göras plats för tomater och annat. Det borde hinna växa till sig en hel del nu om det fortsätter att vara såhär varmt och soligt.
Tror i och för sig att det ska bli lite kallare i veckan som kommer, till och med krypa ner under noll på nätterna här i skåne.