Och jag som är en alldeles ovanligt vanlig människa, kanske bara lite envisare än genomsnittet.
Jag brukar lite försiktigt försöka kallar det målmedvetenhet…….familjen kallar det tjurskallighet.
Till envisheten så kan jag lägga lite händighet men sedan är det stopp. Jag har ”noll koll” på färg och form och knökar ner allt i rabatterna lite hipp som happ. Det finns ingen plan i det som såtts i år heller utan jag har beställt utifrån vad jag tyckte var fint i frökatalogerna.
När jag tittar i Pusillus album så ser jag en riktig trädgård, hos mig så finns det rabatter så jag har någonstans att göra av det jag sått…… så jag är rädd att misstagen att dela med mig av kommer att dugga tätt här uppe i Norrland
Lite då och då är jag är inne och kikar beundrande på Alpiner i Halmstads hemsida. Vilket jobb som lagts ner.
Vad som är lite oroande är all denna täckning mot vinterfukt. Jag har sått några olika sorters Lewisia och naturligtvis funderar jag nu om jag ska räkna den som ettåring eller om tjälen här uppe räcker som skydd.
Det finns inga planer att jag ska klara av att täcka så där ordentligt på sommarstugetomten.
De små vinterhusen på bergen i Halmstad.
/Anki