CITAT (LadyG @ 22-03-2007, 12:27)

Skönt med en fördomsfri förälder, de flesta skulle ryggat undan och föröskt pracka på grabben en supermandocka eller lego eller nått

Fördomsfri och fördomsfri.

Jag vet inte jag, jag stämmer nog in ganska bra på resterande som du skriver, jag blir grymt imponerad av små motorcyklar för barn, traktorer

, och bilar för det är ju mina intressen, och grabben ääälskar ju traktorer av nån anledning..
Jag erkänner att jag inte blir lika imponerad när han pekar på en barbie eller liknande, även om man kanske gör ett mesigt försök att låta impad.
Actionfigurer hmmmm., tycker inte om gubbar med vapen som ser ut som mördarmaskiner.
Turligt nog har väl grabben än så länge en klar egen vilja och vill han ha dockor, små söta hästar samt glitter och paljetter så får han förståss det.
Nu är ju min tjej också grymt imponerad av maskiner och lyftkranar etc, så det blir ju som dubbel påtryckning, stackars barn som får en så enahanda syn på könsroller
Men visst är det kul att fundera kring dessa roller och hur vi omedvetet eller medvetet styr barnen.
Glassen i sig är jag nog inte så anti mot, snarare kombinationen glittersmink och något som man äter

Nu har jag inte tittat på denna glass, och glittret i sig kanske är ätligt vad vet jag.
Redigerat av t955i: 22-03-2007, 13:18