CITAT (Kajsa i Arvika @ 16-03-2007, 18:21)

Hej alla goa Odlaiter!!

Ett litet ljus har tänts i mitt liv igen!

Satte in annons i den lokala blaskan idag och efterlyste kolonilott i vårt område här i stan.. Hoppet var inte så stort eftersom jag trodde det var lång kö på dem..
Men tänka sig, telefonen ringde och det var "ordföranden" själv... summa sumarum i morron ska jag dit och titta ut en, det fanns nämligen TRE stycken lediga!!

Tänk vad mycket det betyder för mig, livslusten steg med flera grader, centimeter? Hur graderar man livslust egentligen? I fröpåsar kanske?
I morron blir det en tur till handelsträdgården igen för nyinskaffning av krukor... hmmmm.. Det får nog bli stadiga svarta den här gången .... ifall att det blir fler luftturer framöver..

Det kan jag meddela att gröna plastkrukor INTE tål..
Fram med fröpåsarna igen alltså! ett, två, ett, två...
Men...

Platsar jag verkligen i ett koloniområde? Tänk om man inte har tillräckligt välfriserade rabatter för styrelsens tycke? Eller om grässtråna i gräsmattan är kammade åt fel håll??!!
Himla spännande ska det bli i morron i alla fall... Håll tummarna för mig nån gång vid ett tiden!

Hej Kajsa.
Du får verkligen människor att bli berörda!
Vi skaffade en lott i höstas, lite sent för att göra nåt speciellt men vi fräste upp den och ska göra det nu igen och hoppas få med alla rötter

Annars får vi väl fräsa en gång t ill....
Jag har köpt fröer och lökar här på Odla och lite andra fröer har jag köpt ute i bygden. Det börjar klia i fingrarna nu!
Vi har haft fågelbord på lotten hela hösten och vintern och det ger en speciell känsla, tycker jag.Innan vi lämnade lotten att gå till vila satte jag tulpanlökar, krokus och påskliljor och de har ju börjat komma upp nu.
Inte behöver man vara nåt speciellt i en kolonilott!

Ingen har ju med din lott att göra, du gör ju med den vad du vill. Det finns ju bestämmelser om man t.ex. ska ha Friggebod, med färgen på den o. dyl. Men så du och plantera vad du tycker om, det kan inte styrelsen lägga sig i.
Lycka till med din lott, Kajsa och skriv snart igen så vi får veta mer om hur det går.
MVH
Antonia