Medlem
Antal inlägg: 9 435
Medlem nr: 3 363
I dag är den första dagen som jag har börjat att bära plantorna ut och in från växthuset. Och det är naturligtvis mina Penseér som jag bär på just nu Varför jag bär in är pga att det har varit o kommer att bli -10* i natt Och då är det dålig ekonomi att "köra" värme i växthuset Är det några fler som börjat ännu?
--------------------
Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album..... Penseé album
Medlem
Antal inlägg: 9 435
Medlem nr: 3 363
Ok.....Jag "fegade" i går kväll men det skulle ju bli -10* Så i morse när jag kollade tempen i växthuset (ingen värme på slagen) var den -3* Och i natt skall det endast bli -5* så nu låter jag Penseérna stå kvar, täckta med flera lager fiberduk och med värmefläkt påslagen tror att jag ställt den på +8* Hoppas att dett "funkar" nu Får gå ut och kolla temperaturen sedan. Men hellst hade jag velat klä på plantorna både mössa o vantar För att känna mig säker. Kommer att bli lite sömn i natt är jag rädd för....... Men jag vet ju igentligen att Penseér är ena riktiga överlevare.
--------------------
Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album..... Penseé album