Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Pionrabatt?
          Olivia
          Inlägg 23-03-2007, 21:57
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 92
          Medlem nr: 1 522

Har verkligen fastnat för alla dessa fantastiska pioner som finns, och är nu sugen på att skapa mig en egen pionrabatt. Men självklart uppstår lite frågor... Är de känsliga för torka? Marken är väl dränerad där jag tänkt mig att ha rabatten, och det kan bli väldigt torrt om det blir en värmebölja, och jag vill helst inte hålla på och vattna en massa. Jag såg att odla-butiken hade ett erbjudande på pionknölar, men om jag köper dem nu, kan jag plantera dem till hösten, eller bör de i jorden så snart som möjligt? Jag tänkte annars göra själva rabatten nu i vår, men plantera till hösten (vilket jag läst i någon tidning är att föredra). Är det svårt att få tag på pioner, om man nu inte vill köpa krukodlade? Är inte alls kunnig inom detta område.

En fråga till... Hur tätt ska de planteras? De blir ju rätt stora när de växer till sig, och jag lär ju räkna ut hur många jag får plats med på ett ungefär. Tar gärna emot tips på bra kombinationer, det är ju trevligt om blomningen sprids ut lite.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 09-08-2025, 08:39

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon