Den lådan du har ser ju jätteliten ut, om än väldigt snygg. De jag hade tittat ut på blomsterlandet var inte alls så fina, men 120cm långa. Kanske är det inte så bra lådor jag tänkte köpa... Nu tror jag att det får bli en sväng ut på plantagen istället o så får jag se om de inte har lite snyggare lådor, är de korta kan jag gärna ta tre istället. Balkongen är 360cm och jag ville få ganska mycket täckt, så är de så små vill jag nog ha fler.
Om jag köper lådor och växter samtidigt ser jag nog på ett ungefär hur mycket det blir, jag vet ju att det växer (förhoppningsvis!). Sen är det nog bättre att ta för få först och sedan kanske peta ner några fröer eller försöka få upp basilika att stoppa i senare.
Jag plockade ut de sorter som jag gillar att använda i mat, basilika är härligt men fanns inte som plantor och därför avstod jag. Men det är ju väldigt gott och ser så vackert ut i din fina låda!
Du skriver att lådan har vattenreservoar, är det "fatet" under då? Det blir inte för blött för kryddväxter? Annars var det ju väldigt smart!
|