Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Varför har fuchsiaplantan "sladdriga" blad? :(
          Vesna
          Inlägg 25-03-2007, 15:11
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 121
          Medlem nr: 5 850

Hej,

Köpte en planterad och välutvecklad stickling av hängfuchsia för några veckor sedan. Köpte även tre "vanliga" sticklingar av fuchsia. De står alla tre i fönstrat i datarummet. Det är söderläge, ljust (har dock satt karton som skydd för värsta solen) och varmt (ca 20-22 grader). Nu har hängfuchsian sedan en vecka blivit lite hängig och sladdrig i VISSA av bladen, inte alla. Den har fått samma behandling som de andra tre som frodas som aldrig förr. De har varken fått för mycke elelr för lite vatten, mer en jämn fyktighet med näring varje vattning. Varför har denna börjat tjura på mig? Någon som ve svaret?

--------------------
          // Vesna

Zon 5 - Småländska höglandet

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Vesna
          Inlägg 25-03-2007, 19:50
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 121
          Medlem nr: 5 850

Lady Hamilton......

Jag knipsade alla toppar för ett par veckor sedan och det börjar komma ett bladpar längt upp även på den "sjuka" grenen så där vill man ju helst inte toppa bort dem smile.gif Jag kan knipsa hela grenen och hoppas den delar sig längre ner, men nu har den ju redan börjat dela sig i toppen. Jag hoppas att det kanske kommer två friska grenar ur den sjuka. Jag ha däremot inga bladpar med att knipsa över längre ner, då blir det hela grenen.... sad.gif Jag ger den en vecka till annars knipsar jag lite längre ner på grenen smile.gif

Men vad "lider" den av? Kanske är det för varmt för den i fönstret då solen steker på rätt bra, fast den har ju solskydd, men jag tänkte på värmen? Men det ska den väl tåla?

--------------------
          // Vesna

Zon 5 - Småländska höglandet

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 15-08-2025, 00:43

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon