Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Prydnadsgräs
          Åsnan
          Inlägg 25-03-2007, 20:20
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 40
          Medlem nr: 9 383

Hej alla trädgårdvänner.
          1: Jag har satt frö (från Impecta) av Cortaderia Selloana "Pink feather". Har set detta gräss många gr i Nederländerna o var så glad att hitta frö o få det själv i trädgården wub.gif . Men jag kan inte hitta mycket information om det (har varit i skut som bara gav adresser att köpa mer frö -cry-.gif ). Tex.: sprider det sig (med rötter eller frö), tål det att stå i vinden........ angel_not.gif

2: Jag har en gammal jordkälla, ni vet sån där jättevacker bravo.gif. Men det har en stor ask (borta nu) haft rötterna i (mellan stenarna)! Så jag vill helst inte gå på den nono.gif , hoppas att den håller ändå för växster. Det var otroligt mycket ogräss på den tidigare, är nu sedan ett år täckt med tidningar o sågspån. Nu tänkte jag att ha prydnadsgräs där som sprider sig o som jag inte behöver sköta om. I boken prydnadsgräs av Susanne Widlundh (ovanstående gräs fanns inte med i boken) har jag hittat (sid 66)Randgräs. Är det någon som har erfarenhet med det?????? 000.gif

3: Jag har en damm med en vattenfall-trappa (ideen hittat i Järna) med 12 steg för att syresätta vatten. Pumpen har pajat. Vet någon en bra pump som släpper genom en del microorganism, alltså ingen filter. Vattnet skall en meter uppåt genom 1 1/2meter slang.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          kerstin z5-6
          Inlägg 25-03-2007, 20:30
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem nr: 559

Cortaderia Selloana "Pink feather-möjligtvis härdigt i varm z1 annars måste det krukodlas -så spridningstendensen är noll ..

Randgräs bör bli fint på jordkällare men om det släpps fritt där kommer det att ta över helt och du får bara randgräs där

Om pumpar vet jag inget , men det gör säkert nån annan smile.gif

--------------------
          Kerstin

Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 11-08-2025, 02:05

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon