Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> uppge bankkontonummer på telefon?, barnförsäkring
          lena:-)
          Inlägg 26-03-2007, 11:36
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 440
          Medlem nr: 3 110

Hej! Måste skriva och fråga en sak , blev nyss uppringd av ett försäkringsbolag (ACER?)som ville sälja en barnförsäkring.
          De hade skickat ut reklam om den men jag har kastat det i papperskorgen, Enda sättet att få information var att teckna den på "öppet köp". Jag brukar inte ´köpa av telefonförsäljare men det var bra villkor och den var billig.
          Kruxet var att hon ville ha fullständiga bankuppgifter...bank kontonummer osv för autogiroöverföringsanmälan som jag sedan skulle få underteckna. Det gick inte att skicka ut blanketten utan kontonummer...

Jag uppger inte mitt kontonummer till en okänd uppringare.
          Får det tillgå på det viset? Helt underligt i min mening...tror jag ringer Sverker!
          Någon med erfarenhet eller kunskap?

--------------------
          ”Saliga äro de som inte väntar sig något alls av livet, ty de skola icke bli besvikna.”
          citat från "farmor Levengood"

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Anma
          Inlägg 26-03-2007, 15:29
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Skulle företaget vara seriöst skulle de inte kräva kontonr per telefon...

Nix är jättebra, men första månaden efter anmälan ringer det som aldrig förr, gjorde hos oss iallafall... Men jag sa på en gång att jag inte handlar per telefon och att jag anmält mig till NIX, det fungerade. Ingen var påstirdig efter det.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-10-2025, 22:08

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon