Man har inte så mycket att välja på, steg för steg
1. Hänga tvätt i källaren - hm, bor i en planshus...
2. Torktumla - japp och nepp - har kondensortumlare - toppen på vintern, men funkar inte så fort det är över ca 10 grader ute, då får den ej tillräckligt med kyla via grovköksdörren.
3 Å, så träden - de var ju för låga..
4. Hänga på balkongen - har ingen - enplanshus igen
Har också fått tips om en länk på AoT om trävinda, skall undersöka den och kanske kan någon rosen spalje täcka för lite av åsynen.
Vad jag inte har problem med är tvätt som blir regn våt - jobbar ju på att inte stressa - så jag struntar i regnet - efter regn kommer sol brukar man ju säga och det stämmer, inte har det skadat min tvätt. Det som däremot skadat min tvätt är om den blir hängande för länge i starkt solljus - det bleker. Som en följd av detta så vet alla att det tyvärr nästan alltid är tvätt ute hos oss, därförhänger jag ut blufftvätt när jag är borta - det skulle ju vara ända gången det ej är tvätt ute.
Bästa vore om man slapp tvätt - men ju större barnen blir ju mindre blir det(har inga träningsnarkomaner hemma som kommer med smutsiga gympa kläder varje dag).
--------------------
Hälsn Cissi i Onsala CITAT | Folk borde byta problem med varandra. Alla vet ju hur man skall lösa andras problem. Ur: Göteborgsposten, PS.
Och det är ju det vi gör här! |
|