Jag har gjort numrerade listor i Word, sen fyller jag på i dem allt eftersom det tillkommer växter (och försöker komma ihåg att radera de som dött eller tagits bort av annan anledning).
I listan "Perenner i min trädgård" skriver jag in både det vetenskapliga och det svenska namnet, färg, höjd, blomningstid och läge.
I listan "Rosor i min trädgård" skriver jag vetenskapligt och svenskt namn, sort, färg, storlek, läge, zon, inköp och anm. typ doft, ev. remontering m.m.
I listan "Klematis i min trädgård" skriver jag vetenskapligt och svenskt namn, sort, beskärn.grupp, färg, höjd, blomningstid och anm.
I listan "Träd och buskar i min trädgård" skriver jag upp latinskt och svenskt namn, blomfärg, höjd, läge, zon, inköp och anm. typ höstfärg, jordmån, blomfärg, bär och doft.
I "Mina bilder" har jag några hundra bilder med namn på växterna (plus att jag har en del bilder i mitt album här på Odla).
Dessutom gör jag ritningar på mina planteringar i ett block, där jag skriver in var växterna är placerade. (Lätt att bära med det blocket vid rundvandring om jag skulle glömt vad en viss växt heter).
Märks det att jag gillar listor och tabeller...
Redigerat av Betty: 28-03-2007, 09:09