Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Idag har jag planterat 4 rosor, som kom från Cedergrens
          Mariann
          Inlägg 28-10-2003, 19:08
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 733
          Medlem nr: 64

Det är Nevada, Therese Bugnet, Mozart och Helenae Hybrida rolleyes.gif Längtar redan till sommaren o se dessa skönheter wub.gif

--------------------
          Hälsningar Mariann, zon 3-4

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor -St. Francis of Assisi

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Mariann
          Inlägg 29-10-2003, 07:29
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 733
          Medlem nr: 64

Jag har också Louis Bugnet, sattes förra hösten (i en VIT rabatt )så den blommade ju för första gången i sommar. Den har nästan nått sin 1 meter höjd och doften jätte fin blomfärgen likaså Snövit som utslagen rolleyes.gif men jag kan önska FLER blommor. men den kommer väl kanske bättre nästa år.
          Mina nya rosor är utspridda. Therese i en rabatt med perenner o andra rosa färgade rosor. Mozart under en schersminbuske, läste en gång att det skulle vara väldans vackert, vi får se blink.gif. Helena Hybrida som ju kan kasta sig iväg 5 meter växer (förhoppningsvis) vid boaväggen mot pilhäcken så tanken var att den ska ledas upp över taket o liksom hänga ner både här o där wacko.gif (undra om den steks där på sommarn kom jag på nu??) Nevadan sattes vid en murvägg där thujor på rad (häck) växer uppepå. Den "väggen" är så tråkig tänkte att Nevada skulle pigga upp den.
          Men minns nu att där kan samlas vatten på våren om det regnar våldsamt. Kanske den dränks eller kan den tåla stilla vatten ett par dagar ett par gånger om året?

--------------------
          Hälsningar Mariann, zon 3-4

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor -St. Francis of Assisi

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-06-2025, 17:16

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon