Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Magnolior som ska i marken, - o jag vet inte nå't!
          proppelina
          Inlägg 02-04-2007, 12:52
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 27
          Medlem nr: 4 418

Hej!
          Haha...ja beskrivningen är väl lite överdriven men det känns nästan så... sos.gif

Jag har beställt o fått 2 magnolior från Holland (Magnolia Soulangiana + Magnolia Soul. "Alba Superba"), jättefina.... Jag vet att som kanske inte kommer att funka här i vad som är zon 5 generellt....men jag har soligt o skyddat läge där de ska stå så jag måste få testa....de är ju det vackraste som finns!

Nu till knivigheterna.... g.gif

1. Hur fort tror ni jag måste få dom i backen?

2. Blir en blanding på matjord, lecakulor, rododendronjord samt lite sten bra tror ni...?

3. Tänkte gräva en grop som är 50 cm djup o 100cm i diameter, allt enligt boken Magnolia av Söerberg/Åsheden. Vad tror ni om det?

4. Jag vet att man inte ska flytta magnolior, men skulle det vara möjligt att plantera dom på ngt sätt nu, i väntan på de ultimata läget i ett par veckor....?? (ska bygga om altanen o därmed få fin plats till mina magonloior...)

5. Mer tips att tänka på tar jag gärna emot.....jag vill, jag vill, jag vill verkligen att detta ska lyckas!
          Jag tror dom är skickade den 27/3....i alla fall så är fakturan utskriven då...så de borde ju om inte annat vara i behov av lite vätska....

Tacksam för svar o idéer....

Eva, Umeå

thanks.gif

Redigerat av proppelina: 02-04-2007, 13:16

--------------------
          Eva, trädgårdsägare i zon 5

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Christer i Falkö...
          Inlägg 02-04-2007, 13:53
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 056
          Medlem nr: 2 460

Med tanke på vilka du köpt, så borde du kanske försöka ha dem i krukor. Inte de härdigaste direkt. Tror faktiskt inte de har någon större chans alls hos dig tyvärr. Men om du nu skall ha ned dem i jorden så är det väldränerat, lätt sur jord som gäller, så din blandning ser bra ut.
          Christer.

--------------------
          Varför inte kika in på min blogg? dronten1.tradgardsblogg.se

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-07-2025, 08:12

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon