Medlem
Antal inlägg: 4 173
Medlem nr: 2 369
Min svärmor har gått bort idag, 83 år gammal. Hur gör man med jobb o sånt, finns det 'regler' som säger att man ska vara hemma ett tag 'av respekt' eller gör man hur man känner sig?
Medlem
Antal inlägg: 4 869
Medlem nr: 4 761
Jag kan tyvärr inte svara mer än att för några år sedan när mina farmor och sedan morfar dog räknades de som nära anhöriga. Då sa våran arbetsledare o chef att vi har 10 dagar för sorgearbete. Kyrkan har väl Kommunals avtal. Alltså hörde jag inget om upp till 30 dagar.
Medlem
Antal inlägg: 1 040
Medlem nr: 8 745
CITAT (anna_rispan @ 09-04-2007, 13:11)
Jag kan tyvärr inte svara mer än att för några år sedan när mina farmor och sedan morfar dog räknades de som nära anhöriga. Då sa våran arbetsledare o chef att vi har 10 dagar för sorgearbete. Kyrkan har väl Kommunals avtal. Alltså hörde jag inget om upp till 30 dagar.
Företaget jag var på var ett privat företag, men jag var ju inte anställd utan där som ALU genom AF. Allt detta är ju i och för sig gammalt nu, det som hände mig menar jag. Men jag mindes plötsligt hur dåligt jag mådde och hur jag tyckte det var konstigt att det inte togs någon hänsyn till min sorg. Tyvärr tvingades jag bita ihop för att orka arbeta, så sorgen fick inte heller det utrymme den borde ha fått, något som i sig leder till mer sorg.