CITAT (Christer i Falköping @ 09-04-2007, 08:15)

Sedan måste jag säga att Linus råd kan vara lite riskabelt. Det finns olika korsningar med olika kamelior inblandade. Alla klarar tyvärr inte den behandlingen han rekommenderar. Kan tyvärr inte vilka det är som är härdigast, utan det får man testa fram själv. Kan bli liiite dyrt i längden dock
Christer.
tack för att du påminde mig , dom flesta klara det då dom växer naturligt där det blir is och snö på vintern . men den sort du ska välja är ju röda eller vita enkla sorter dom är härdigast ,
http://davesgarden.com/pf/search.php?searc...p;Search=Searchkolla här efter sorter olika härdighet men min är en vit dubbel och klarade sig fint fint . så rena vita och röda är dom man ska välja
ps -jag ger dom inte denna behandlingen det är vintern som är så , men våra trädgårds växter får samma behandlingen inte jag som ger ut den till min kamelia och jag rekommenderade inget alls . men planterar man den på friland så får den en vinter vilket den klara galant , jag visade bilden så folk förstår vad den tål . grenarna är väldigt väldigt böjbara och den tål att va inbakad i si
plus två saker ska man komma ihåg - lägg på skydd om det blir under -20c -15c och när den stor med blommor och om det blir frost . jätte enkelt och man får en fin kamelia buske i trädgården som blir upp till 2-4m
Redigerat av flaxss: 09-04-2007, 13:42