Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Impulsköp - nu behöver jag hjälp!
          myy
          Inlägg 09-04-2007, 12:25
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 337
          Medlem nr: 9 398

Jag "råkade" beställa 33 rosor igår. 20 av dem tror jag mig kunna placera ut, men de andra.. var ett impulsköp!
          Så nu måste jag placera tio Ingrid Bergman och tre Karen Blixen, men var vet jag inte. Jag har två tänkbara alternativ:

1. I en av kirskål och praktlysing invaderad rabatt (ogräsrensning påbörjad) på ca 1,5 x 5 meter och med gamla buskar och perenner som sällskap.

2. I en icke ännu påbörjad rabatt som i så fall måste vara helt ovan jord (hur hög?) ovanpå den nuvarande gräsmattan.

Jag skulle vara SÅ tacksam för hjälp!

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          myy
          Inlägg 09-04-2007, 20:31
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 337
          Medlem nr: 9 398

Tyvärr har jag ju 1500 kvadrat lera på sydsidan och några hundra asfalt på norrsidan. Det mesta vi planterat växer delvis ovan jord inklusive fruktträd och bärbuskar. Jag köpte ett par Queen Elisabeth (á 15 kr) förra året som jag glömde av att täcka i höstas. Åtmintone den ena visar livstecken i år trots leran (såvida det inte är rotskott) , men Fru Bergman kanske är känsligare?

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 08-12-2025, 07:57

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon