Hej Micke,
Chilepeppar är definitivt beroendeframkallande, jag har to m kollat om man kan åka på chilepepparfestival nästa år - > det blir nog bara en tanke som itne verkställs men en rolig tanke var det! Så mycket som vi äter jämfört med innan så tror jag definitivt att det är väldans beroendeframkallande!
Kul info om T wagner! Jag har ju förstått att det är minst lika kul att 'leka' med potatiskorsning som med mycket annat ;-) och att det är relativt enkelt att få frma nytt - enkelt lika med att det går fort at få fram nytt och hinna testa den med hemmavid.
Jag ahr inte ens nångång lyckats få till en bra planta av Brandywine! Men kanske jag skal prova den som enda tomat nästa år - > tips önskas, vart hittar man den fröstammen Du nämner? Jag har gått med nu i SSE ( jippee till sist efter flera års dreggel) och det är kanske något jag kan hitta där?
Synd att Brandywine visst inte går att odla utomhus för jag har nstan alltid lite trassel i växthuset med tomater, nån gång på somamren är det som om man förlorar kampen emot ohyran spinet och gråmöglet. Iofs är det med OP sorter jag har odlat innan så det är något man får räkna med!
Glada hälsningar ifårn Ingrid
|