Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Nu testar jag bevattningsmatta
          Elisabeth P
          Inlägg 29-03-2007, 19:39
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 593
          Medlem nr: 6 685

Nu har jag handlat bevattningsmatta och bevattninssnören.
          Jag har testat det en vecka och det verkar fungera riktigt bra 000.gif . Trots kanonväder så klarade sig alla mina små krukor från söndag-torsdag innan jag behövde fylla på vattenbehållaren yahoo.gif . Jag hade nog t.o.m. kunnat vänta ytterligare 1-2 dagar, med jag ville ju inte riskera någon torka. Änglatrumpeten och stamrosen fick var sitt snöre kopplat till en petflaska och det verkar ochså fungera bra yahoo.gif .

Men hur snart tror ni man behöver se efter krukorna som står ute confused.gif ?
          För en vecka sedan tömde jag lådan på vatten, så än är de rätt så "sura".
          Nu står de i stället på ett galler med fiberduk över i skuggan. Men som sagt hur fort kan de torka upp tro, från att vara supervåta till att riskera torka confused.gif ?

--------------------
          Elisabeth / Lisa:)

Boråstrakten zon 4-5

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Siv i Bollnäs
          Inlägg 10-04-2007, 11:05
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 365
          Medlem nr: 1 821

Tack Katti för ett väldigt bra och utförligt svar!! Ja, det är ju hopplöst jobbigt att kuta runt varenda dag och titta på alla småkrukor och se om dom behöver vatten. Särskilt när dom är utspridda i bostadens alla fönster (dubbla fönsterbräden den ena ovanför den andra), i gäststugan och i garaget...Rätt som det är så glömmer man någon bricka och då kan det vara kört. Det här är nog ett måste för mig även om det är jag själv som ska vattna, så jag är får nog lov att skaffa mig såna här så fort som möjligt!
          Hälsningar Siv smile.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 08-08-2025, 14:10

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon