Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Kan man träna hunden till att vara snäll mot katterna?, Tax vs katt= dåligt?
          Sailor Pluto
          Inlägg 12-04-2007, 12:57
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 982
          Medlem nr: 8 942

Har vi någon taxägare här? Eller någon annan som är duktig på hundar? Eventuellt kommer det att komma in en tax i hushållet här, och jag vet inte alls hur den är som person. Vår första hund är redan "kattränad" och vet hur man uppför sej. Den nya vovven är yngre och har kanske mer jaktinstinkt att visa upp. Vill absolut inte att det ska skära sej mellan katterna och den lilla vovven no.gif ! Hur kan man träna hunden på att vara trevlig mot katterna? Jag vill inte behöva oroa mej över att nån ska göra illa sej när jag vänder ryggen till. Berätta gärna om era erfarenheter, boktips och allt ni kan komma på yes.gif tongue.gif !

Ni får gärna tipsa om hur man tränar hundarna att vara fredliga mot varandra också, fast det kommer troligtvis inte att bli några problem där smile.gif . Men utifall...

--------------------

Stolt HBT-kompis
          Angelica i zon 4-5, sambo med en karl och ett halvt zoo

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Fenja
          Inlägg 12-04-2007, 14:22
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

Det viktigaste är att ni markerar för den nya hunden hur man ska uppföra sig. Jagar den katter så fya och avled med en leksak eller något. Man kan ta tag i nackskinnet och "handgripligen" visa att det inte är ok att jaga katterna. Konsekvens är det förlösande ordet i detta sammanhang som i så många andra wink.gif
          Jag har sammanför många hundar och katter och det har alltid fungerat, ibland tar det bara lite längre tid.
          Mvh
          Fenja

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-07-2025, 15:57

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon