CITAT (Katti med torpet @ 11-04-2007, 22:04)

Om du inte vill göra cirklar (vilket kan vara lite trixigt att få ihop utan svets, + att det är svårt att få en jämn och snygg cirkel)
Menar du "göra cirklar" med armeringsnätet? För det tror jag är svårt att få jämnt och snyggt även om Ewa på småländska höglandet verkligen lyckats!
Jag menade att jag alternativt kanske skulle kunna köra ner ex.vis 6 armeringsjärn lodrätt istf i vinkel, och sedan förbinda dem med något på lagoma avstånd.
CITAT (Katti med torpet @ 11-04-2007, 22:04)

så kan du ju naja fast raka bitar som tvärstag på de tre sidorna, busenkelt och kan nog göra att den blir stadigare samtidigt som rosen får mer stöd.
Vad är "naja"? Hade ju tänkt ha typ ståltråd eller något för rosen, men tänkte inte på att jag dessutom skulle kunna höja stabiliteten. "Raka bitar", menar du av armeringsjärn. Hur får man fast det utan Mig?
Kanske jag också skulle gå svetskurs?
Böja runt ett träd var ju smart. Gick runt lite grand i trädgården igår kväll och funderade just på hur jag skulle lösa det. Mina träd duger nog inte, men det finns ju gott om dem i skogen.
Är verkligen sugen på att göra just den där cirkelformade.
Den runda formen, det hårda rostiga och den ljuva rosen = en underbar kombination. Även om mitt resultat nog inte kommer att platsa att visas upp här.