Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Planteringsråd!, järnek i kruka
          kryddan
          Inlägg 03-11-2003, 14:53
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 566
          Medlem nr: 1 716

Jag släpade i förra veckan hem en ståtlig järnek som jag idag gav mig på att plantera om i större kruka - men just nu har jag gett upp sad.gif wacko.gif

Eländeskrukan som järneken kom i är av plast och sitter som berget - har försökt både skära och "tånga" bort den utan att lyckas med annat än att riva mig överallt och slöa kniven GRRR!

Vad tror ni - stendör den på balkongen om den får bo kvar i sin platskruka med lite extra isolering i form av jord och den tilltänkta krukan utanpå????

Vill inte gärna chansa - den är så himla fin och var ju dessutom inte direkt gratis unsure.gif

Råd snälla!!!!

--------------------
          zon 1
          Ett steg i taget så är man på väg

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Ewa L
          Inlägg 04-11-2003, 07:26
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 643
          Medlem nr: 579

Jag vet ju inte vilken zon du bor i, men pratar vi om amerikansk Järnek (zon III--IV)? Eller vanlig (zon II)? Sänker inte krukplantering ytterligare 1--2 zoner, även med isolering?

Jag har i höst äntligen planterat en amerikansk och det var förverkligandet av en dröm. Har av en speciell anledning önskat mig en sedan jag var liten flicka (mkt länge sedan!! biggrin.gif ). Den kommer att bli mitt speciella skötebarn, en av få växter som jag skall "dalta" med. Den kanske inte är så ömtålig som jag alltid trott?

--------------------
          Bättre sänt än aldrig!
          Min "nya" kärlek och sambo: Lucas. Och nu har Lucas fått lillebror: Elton!

Lucas Och här är mattes älskling knappt 6 månader.

Elton, 10 veckor

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-07-2025, 16:21

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon