Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Datura
          Sphynxes
          Inlägg 18-04-2007, 08:07
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 11
          Medlem nr: 9 845

Hej på er! Är ny här på forumet och tänkte använda mitt första inlägg till att be er om råd och tips på hur jag bäst behandlar mina datura-frön. Jag har både datura innoxia (mexikansk) och datura stramonium (violetta), men jag får dem inte att gro? Jag blötlade fröna två dygn innan jag planterade dem, sådde dem i ett drivhus med lucker såjord och har hållt varmt och fuktigt sedan dess. Det var två veckor sedan fröna lades i jorden och ännu har de inte grott. Har jag gjort något fel, eller tar de lång tid på sig att gro? Alla tips varmt välkomna!

Tack på förhand

--------------------
          Border collie & australian shepherd

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Lars-Olof Arvids
          Inlägg 18-04-2007, 08:38
          Länk hit: #2

Gäster

Hej och välkommen till Odla!
          Jag har sått mina lila Datura stramonium i en kruka på fönsterbrädan, med undervärme från ett element. Den första kom upp efter bara en vecka, men de gror ojhämnt - den sista (senaste?) tog över en månad på sig. Har de väl kommit upp tycks det inte vara några problem med dem. De har blivit lite långa, men när jag planterar om dem i djupare krukor fortsätter de att växa snällt.

Olle

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-07-2025, 21:59

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon