Nu har jag surfat runt lite i jakt på information om hur man på bästa sätt nedkämpar mossan i gräs(?)mattan. Det finns massor av information men lämnar ändå mycket kvar att önska, därför vänder jag mig självklart till den sajt med mest goda råd kring trädgårdsskötesel, för min fråga.
Om någon kunde skriva en steg-för steg guide om
hur,
när och
vad man gör i mossbekämpandet skulle jag bli
överlycklig.
Steg 1När: Vilken månad man ska agera?
Vad: Vilka, ämnen och/eller redskap ska användas vid tillfället? (ex kalk och järnsylfat, även vilka märken på resp. produkt. Mossrivare, kratta, spade?.)
Hur: Rent praktiskt, hur ska man gå tillväga och hur stora doser ska användas i detta skedet? (ex gräva djupt, strö ex-antal nävar kalk osv.)
Steg 2När: Vilken månad man ska agera?
Vad: Vilka, ämnen och/eller redskap ska användas i dett steg? (ex kalk och järnsylfat, även vilka märken på resp. produkt. Mossrivare, kratta, spade?.)
Hur: Rent praktiskt, hur ska man gå tillväga och hur stora doser ska användas i detta skedet? (ex gräva djupt, strö ex-antal nävar kalk osv.)
Steg 3När: Vilken månad man ska agera?
Vad: Vilka, ämnen och/eller redskap ska användas i detta steg? (ex kalk och järnsylfat, även vilka märken på resp. produkt. Mossrivare, kratta, spade?.)
osv. osv.
Längtar efter svar eller länkar till olika steg-för-steg guider i mossbekämpning.