Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Inglasad balkong i söderläge - HJÄLP!
          Kimsan
          Inlägg 18-04-2007, 17:50
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 5
          Medlem nr: 9 853

Jag har en ganska stor inglasad balkong som ligger i söderläge. Solen står på hela dagen och är fönsterna och dörren stängd så är det rena växthuset när man kommer ut där. Förra sommaren smälte mitt klotljus och droppade ner på golvet därute. SÅ varmt är det!!
          Jag kan INGENTING om växter eller hur man planterar och så vidare men jag vill så väldigt gärna ha lite grönt där ute!
          Idag kollade jag på ett citronträd med stora citroner som hängde i och på coctailtomater, men hon i affären sa att löven skulle brännas sönder på min balkong.
          Vad kan jag ha där ute egentligen?? Det finns ingen skugga eftersom glaset går ända ner till golvet. Helst skulle jag vilja ha lite kryddor där och lavendel och så gröna växter såklart men ingenting som är jättekomplicerat att ta hand om eftersom jag e nybörjare...

SNÄLLA HJÄLP! Sommaren e ju snart här så det är ju hög tid!! thanks.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Kimsan
          Inlägg 19-04-2007, 19:24
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 5
          Medlem nr: 9 853

Tack för era svar!!

Jag bor i Malmö, så det e zon 1. Jag har ett myggnät som jag brukar sätta in i istället för det ena fönstret om dagarna. Tror ni det räcker att ha det så? Brukar bli svalt ganska snabbt, jag bor nämligen rätt högt upp så det blåser rätt rejält ibland. Har lite tjockare rullgardiner, hoppas de funkar för jag får nämligen inte ta ner dom för värden.

Persikoträd låter intressant och olivträd likaså! Jag hade tänkt rosmarin och timjan i kryddväg. Tror ni man kan ha lavendel förresten?
          Och det där citrusträdet kanske går att ha ändå ifall jag inte ställer det så nära fönstret alltså?

Jag köpte en ampel med nån stor burrig grön växt som jag hängt upp och den mår jättebra hittills iaf. Min sambo slängde etiketterna så jag vet faktiskt inte vad det är för sort haha. Jag infogar bild så ni kanske kan svara? smile.gif

Som sagt, jag är värdelös på allt sånt här så jag vet faktiskt inte ens vad spinn är haha.. biggrin.gif

Ni som bor som jag, har ni nån bild från er balkong som kan inspirera mig?

Bifogad fil  SSL20585.JPG ( 122.68k ) Antal nedladdningar: 189

Bifogad fil  SSL20587.JPG ( 158.65k ) Antal nedladdningar: 141

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-09-2025, 18:11

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon