CITAT (katah @ 16-04-2007, 08:02)

9 datura metel sådd 20/1 ( har varit i början en vecka i kylskåp i blöt vermiculite)
Sådde alla mina daturor(nio olika) i slutet av januari. Dom flesta kom upp raskt inom en vecka, blötlagda, undervärme.
Har sparat all jord av dom jag skolat om och märkt "namn Rest" och det kommer upp fortfarande då och då, senast igår upptäckte jag en dubbel lila! Och dom har ändå förpassats till skamvrån; under min bänk bredvid ett lysrör(för liiiite värme kunde dom ju få iaf!

).
Hade
en ynklig liten blå som inte sett särskilt glad ut men har inte riktigt hunnit med den, förra veckan såg jag att den stackaren fått sällskap av alla andra fröer som helt plötsligt grott efter 2,5 månad!!! Så där är det trångt men kan inte riktigt med att pilla upp den där första som stannat i växten.
Så jag tycker du ska ställa undan den lådan iaf och bara vänta! Eller så slänger du ut jorden och kommer ihåg vart och gissningsvis så gror det i sommar sedan(gav upp för tidigt förra året med vissa och ut i landet med jorden och jäklar vad spikisar jag fick...

)eller rentav nästa år.
Ang det du skrivit om kylskåp; det har jag aldrig hört någon göra? Så varmt som möjligt från start... Kanske hänt något med dom om du filat ner dom och så nerkylda?