Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Inglasad balkong i söderläge - HJÄLP!
          Kimsan
          Inlägg 18-04-2007, 17:50
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 5
          Medlem nr: 9 853

Jag har en ganska stor inglasad balkong som ligger i söderläge. Solen står på hela dagen och är fönsterna och dörren stängd så är det rena växthuset när man kommer ut där. Förra sommaren smälte mitt klotljus och droppade ner på golvet därute. SÅ varmt är det!!
          Jag kan INGENTING om växter eller hur man planterar och så vidare men jag vill så väldigt gärna ha lite grönt där ute!
          Idag kollade jag på ett citronträd med stora citroner som hängde i och på coctailtomater, men hon i affären sa att löven skulle brännas sönder på min balkong.
          Vad kan jag ha där ute egentligen?? Det finns ingen skugga eftersom glaset går ända ner till golvet. Helst skulle jag vilja ha lite kryddor där och lavendel och så gröna växter såklart men ingenting som är jättekomplicerat att ta hand om eftersom jag e nybörjare...

SNÄLLA HJÄLP! Sommaren e ju snart här så det är ju hög tid!! thanks.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Hum
          Inlägg 20-04-2007, 07:59
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 187
          Medlem nr: 7 086

Här borde det komma in bilder på min balkong hur den ser ut just idag.. den är rätt så stor, 10m bred så det ryms allt möjligt. Den första hälften är just nu rätt råddig med mina frösådder och allt som hör till med dem, på bordet och i bakgrunden har jag uppstammad krypvide, 2 bergsbambun, gullklematis på golvet vid spaljen, och ginkoträd bakom (ginkgon skuggad av spaljén, skulle bränna sig annars). Denna helhet tänkt vara i asiatisk stil.

På andra sidan har vi först medelhavsväxter, lager på golvet och citroner, rosmarin och oliv på det gröna bordet och myrten på det lilla bordet. Har inte hittat på något till ampeln än (förslag?). I bakhörnan änglatrumpeter.

Bifogad fil  balkong1.jpg ( 293.36k ) Antal nedladdningar: 193
          Bifogad fil  balkong2.jpg ( 296.01k ) Antal nedladdningar: 218

-jb-

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 19:45

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon