Hans jag håller med dej, vi i sverige har blivit ett folk utan respekt för lagar och varandra, när jag gick hem ifrån jobbet i dag vid femtiden det är mörkt då, under en sträcka på ca femhundra meter så möter jag på trotoaren 3st cyklister utan lyse och det värsta är att dom cyklar på trotoaren, där många äldre går med rolator,jag blir så arg när jag möter dom för dom har ingeting att göra på trotoaren dessutom utan lyse, brukar försöka att prata med dom men dom förstår inte vad som är fel med att cykla på trotoaren.
Saknar poliser som bötfäller dom.
Det blir fel i min föräldrar roll när jag talar om för min dotter att man cyklar inte på trotoaren, och så möter man hennes klasskamraters föräldrar på trotoaren cyklande med sina barn utan vare sig lyse på sin egen eller barnens cykel
--------------------
Problemet är inte de onda människorna utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King. Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T. Att inte cykla är att gå för långt.
Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.
|