Jag tänker inte anpassa min trädgård efter mitt barn. Han får istället anpassa sig efter min trädgård...skillnaden nu när jag har honom är att jag får glatt vänja mig i att det kanske ryker en blomma här och där, det är ju under en övergångsperiod nu när han är liten så det får jag ju ta helt enkelt. Att han inte får vara i rabatterna har han redan lärt sig (snart 1½ år) men det är ju alltid roligt att testa gränser
De växter vi har som är giftiga tänker jag inte göra mig av med men jag tänker heller inte köpa fler. Det finns många trådar här på Odla om giftiga växter och barn och jag tycker alla säger samma sak...det är mer troligt att barnet får i sig t.ex. tändvätska än blir förgiftad av trädgårdens växter.
En plätt för lek kommer han självklart att få men resten ska vara till mina odlingar, uteplats osv. Vad jag förstått så tycker barn det är roligare att springa och leka kurragömma bakom buskar än att ha en hel fotbollsplan på gården.
Pilkoja låter roligt, det får det nog bli när han blir lite större om han vill det