Lilla julafton kändes som en mild bris i mitt liv när jag öppnade posten och fann programmet.. Jag slet upp förpackningen och sprang till PCn... hann snabbläsa manualen 2 gånger innan programmet väl var installerat. Klickade frenetiskt runt och kliade mig i huvudet och fnissade högt över min glädje.. En viss frustration utbröt förvisso då jag inte fattade något.. hittade inte till växtlexikonet ... efter att klickhysterin lagt sig .. ca 20 minuter senare.. återgick jag till manualen. Den behövs nog läsas många gånger... Resulterade i att jag skapade den första "planen" och skapade ett nytt hus (mitt eget..) när jag fyllt i alla parametrar (längd, material etc) klickade jag på OK.. men huset var försvunnet.. hmmm.. undrar vad som hände.. Börja om från början... klickande övergick i frågesport.. 20 rätt och 10 fel... Helt plötsligt fick jag en längtan efter att kunna gå en liten kurs hos Rosenholm för att komma igång och förstå den ev. logiken.. Min kära gubbe beklagade sig lite över grafiken.. han tyckte den var lite oldfashion.. möjligt med tanke på andra "pc-spel" och häftig grafik. Men för mig spelar det inte så stor roll just nu.. Rosenholm får väl fila på en bättre version till nästa jul??!!... Hur som helst - utan att ha lyckats skapa något, mest bara förvirring bland alla klickbara knappar - är jag mer än nöjd. Jag är nog en större begränsning än programmet... än så länge... Månne detta bli årets julklapp!!!!