Det hjälper tydligen att skriva av sig här på Odla. Nu har jag fått svar:
Hej igen!
Dina anklagelser är mycket osympatiska och otrevliga. Vi brukar ALLTID kompensera kunder med seriösa klagomål men ställer oss mycket tveksamma till dina. Dessa fröer är inköpta i år från världens mest seriösa företag när det gäller frö till perenner. Detta skulle alltså innebära att deras fröer inte håller måtten???? Jag kan garantera dig att så inte är fallet. Vi har fått bra respons från många duktiga odlare att dessa fröer håller en hög och bra grobarhet.
Vi skickar 2 nya fröpåsar var av dessa sorter till dig TROTS att riddarsporrar som genomgår en köldperiod INTE kommer att gro inom fem veckor. Som jag sa i mitt tidigare mail så kan vi tyvärr inte göra något åt att vissa fröer är lättare och andra svårare. Om man inte är villig att acceptera detta faktum så bör man hålla sig till mer lättodlade sorter.
Att dessa fröer är dyra är ett faktum även för oss och det förklarar prislappen.
Med vänlig hälsning Ulla RARA VÄXTER www.raravaxter.com
Jag skrev så här till dem:
När man klagar på en vara brukar man hos seriösa företag få kompensation. Jag skrev i mitt första mail ( 23 mars) att jag sått dessa 32 fröer helt enligt de instruktioner som var med leveransen och att endast 5 av dem grott. Det är fortfarande endast dessa 5 som grott!! Det spelar ingen roll hur många tusen fröer av dessa sorter ni sålt. De fröer jag har fått och betalat 220 kr för var undermåliga och därför vill jag ha kompensation, så enkelt är det.
Man kan inte som seriös företagare bara skriva att man inget kan göra åt det. Säljer man en vara som kunden inte är nöjd med får man faktist kompensera kunden. Jag vill ha besked om hur ni kommer att kompensera mig och det vill jag ha inom det snaraste!
Tycker ni att detta är otrevligt skrivet? Det är klart att jag var irriterad när jag skrev eftersom det var tredje mailet till dem utan något svar, så kanske, jag vet inte. Det är deras nonchalanta sätt att bemöta mig som kund jag har reagerat på, det hände ju ingenting förrän jag skrev på Odlas forum.
|