äh va? vaddå inga morötter? för mig har en stor morot för att jobba varit att det bidgragit till det gemensamma. med skattesänkningar blir det mindre av det gemensamma. staten har förvisso bra inkomster pga rådande högkonjuktur men den dagen konjukturen vänder så undrar jag vad en minskande stats åtgärder blir. se tex de sk pigavdragen, mina skattepengar går till en liten del av samhället som redan har råd att betala det, det är en dyr arbetsmarknadsåtgärd. vill inte att mina skattepengar ska betala privilegier åt redan priviligerade. sen så bör det tilläggas att en socialdemokratisk regering inte "återställer" saker o ting som de var. Den ekonomiska makten för staten har minskat när man sålt ut stora företag och man har sänkt skatter. Sen så ska man inte vara säker på sin sak att socialdemokratin vill återställa heller, de gjorde det inte efter 94 års val. vill man förändra får man organisera sig och aktivera sig.
tendensen under de senaste 20 åren har varit fler osäkra anställningar och med den nya regeringens politik kommer den att cementeras. se deras förändringar av LAS. nåväl.
--------------------
|