Vi som jobbar under Kotten(Igel) har gratis kaffe(flera typer), choklad, tevatten, tepåsar, socker, mjölk, kylt och kolsyrat vatten, frukt 3 ggr i veckan mm. Märks nog inte i budgeten men får väl se om Christer Gardell kommer att klaga. Beträffande Blomstertantens suck så kommer jag ihåg en episod från Televerkstiden. Jag var då placerad på en arbetscentral där det fanns en kontorsdel och omklädningsrum mm för fältpersonalen. Vi hade en städerska som skötte allt till stor belåtenhet. På den tiden jobbade dom också på Televerket. Misstänker det var på en lucia, vi satt i lunchrummet och fikade med bullar och annat. Tror inte det var fritt på den tiden, men det fanns ju trivselpengar. Då kom städerskan och skulle börja jobba. Min chef ropade in henne, hon skulle givetvis också få vara med. Fram med en kopp och bullar och en stol. Man såg att hon uppskattade det men hon såg lite generad ut, det var troligen första gången nåt sånt hände.
Numera sköts städningen på entreprenad men skulle städarna ta en kopp och en kort paus när dom är klara tror jag inte nån ens skulle höja på ögonbrynen.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|