Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Resa till Rom, Tips på trädgårdar
          Merlin
          Inlägg 04-04-2007, 22:22
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 046
          Medlem nr: 6 984

Hurra hurra jag ska till Rom i slutet av månaden yahoo.gif Nu ska jag naturligtvis se alla dom gängse turistattraktionerna men vilka trädgårdar finns att beskåda? Någon växt eller fröer man kan köpa med sig därifrån? Jag tar tacksamt emot alla råd bravo.gif

--------------------
          Vänta inte på mirakel. Du är själv ett mirakel.
          Henry Miller (1891-1980)

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Merlin
          Inlägg 25-04-2007, 20:54
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 046
          Medlem nr: 6 984

Nu är vi tillbaka från Rom-resan!!! Så underbart vackert, 26 grader och solen sken hela dagarna tummenupp.gif Vi såg alla dom vanliga turistställena, pantheon, collosseum, spanska trappan, fontana di trevi, sixtinska kapellet (mer än 500 trappsteg upp med en jättetrång trappa sweatingbullets.gif ), catacomberna mm. Hela stan är ju ett museum !!!!
          Nu till det viktiga giggle.gif med resan.....växterna!!!!!
          Herrejesus vad det blommade. Tog en massa kort på blommor, buskar och träd innocent.gif många kände jag inte igen men ni får hjälpa mig sen bara jag lyckas lägga in bilderna (måste förminska dom först). Citrusträd i blom och med frukter, villa Borgheses trädgård är jättefin med den hemliga trädgården wub.gif . Iris germanica blommade där i mängder - ett riktigt hav av ljusblåa irisar, underbart vackra.
          Fikonträden växte överallt i Rom, dom bar frukt och jag lyckades ta en hel del sticklingar av fikon, jasmin, en konstig typ av potentilla med hibiskusliknande blad, en ovanlig sorts nunneört och clematissticklingar, fröer av mispel - träden bar frukt men jag tog fröerna från köpemispel från kvartersbutiken(urgoda förresten som en blandninga av citron, clementin, äpple och ananas), palmfröer, platanfröer, fröer av olika citrusträd och rosor osv osv. Tur att jag bara packade det nödvändigaste inför resan whistling.gif
          Konstigt tyckte jag att det växte vete mellan körfilerna i nästan hela staden och förorterna!

Redigerat av Merlin: 25-04-2007, 20:55

--------------------
          Vänta inte på mirakel. Du är själv ett mirakel.
          Henry Miller (1891-1980)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-09-2025, 09:49

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon