Programmakarna kommer att lägga upp något på deras egen sida så det fixade sig och jag blir säkert nöjd.
Har nu suttit i 5-6 timmar ikväll (natt) och skapat mig en plan med hus, garaget och träd, buskar och häck. Belysning på huset verkar bli en utmaning.. Helt klart är att man får mer koll med intensivt arbete.. Tyckte det var klurigt att förstå vad som hände när man valde egenskaper med högerklick.. tog ett tag innan jag såg att bilden förändrades till vänster och att jag därefter kunde ändra egenskaper.. man är nog lite Microsoft-bränd och väntar på att det ska funka likadant..
Tror mig också kommit på hemligheten med hur växtlexikonet funkar, vad som händer med flikarna när man klickar etc.. och hur man får med sig växten in i planen. Synd att storlekarna är låsta i förhållande till procenten.. Min riktiga perukbuske är t.ex betydligt högre än bred.. (dålig med sekatören..).
Fnissade lite åt torkvindan som upptar en hel debatt i odla.nu.. nåväl - jag har en och den har fått plats bakom huset.
Saknar torvblock.. något som är vanligt i England.. lite förvånande att det inte finns med från originalet.. Tog en stenmur först, valde bort och tog istället något lågt trästaket.. även här är måtten lite svåra eftersom torvblocken endast sticker upp någon decimeter.. medans minsta höjd var 0,4 för muren..
Hur som helst - allt kan som vanligt bli bättre - menJ AG ÄR KALASNÖJD!!!