CITAT (Airamya @ 26-04-2007, 12:46)

Jag har i flera månader förberett mig inför att inom kort starta eget.
Nyss ringde min handläggare på Arbetsförmedlingen och berättade att de fått nya direktiv från regeringen att genast stoppa alla beslut om starta-eget-bidrag och utbildningar.
De ska få klara direktiv om 2 veckor ang detta men enligt min handläggare ser det inte ljust ut.
Med största sannolikhet kommer starta-eget-bidragen att slopas eller 'beskäras' kraftigt.
Jag säckade ihop helt. Nu vet jag inte hur jag ska tänka.
Nåja, det är väl bara att avvakta 2 veckor och se vad som händer då.
Eller nåt.
Jag tror jag förstår vad du går igenom (men, det gör egentligen ingen). Det är inte bara att ha en bra affärsidé och ett stort lån. Det handlar om så mycket mer. Tron på framtiden med trygghet är två viktiga faktorer för att lyckas. Det är det inte alla som förstår. En del har tryggheten ändå i form av pengar eller andra att vända sig till. Om man som du kommit så nära målet och blir snuvad på den lilla trygghet som starta-eget-bidraget skulle ha gett, är inte bara fel utan också provocerande för dig och alla andra som sitter i samma situation.
Sen finns det ju naturligtvis dom som haft turen att lyckas utan hjälp och bidrag och det är bra för dom. Jag har inget emot det. Däremot är det direkt fel av dom att nedvärdera andra som inte har samma förutsättingar.
Jag håller på dig