Hej, igen!
Du, Ralf... Får jag inte säga vad JAG tycker? Vad menar du med att bli "pådyvlad" andras åsikter??? När jag sade min åsikt, "pådyvlade" jag dig något då? Så fort en annan människa öppnar munnen kommer ju en åsikt! En öde ö kanske vore något att överväga om det är jobbigt att andra tycker och tänker. Ett annat sätt är att undvika diskussionsforum eftersom de just är diskussionsforum.
Jag behöver inga skrivna argument, utan kan gå till mig själv. Vanlig medelinkomsttagare som köpt ett litet ruckel på egen hand. Lägger all min tid och vartenda öre på att fixa mitt lilla hus - avstår från bil, kläder, nöjen, semesterresor, etc. Har inte köpt för att sälja och göra vinst, utan för att bo och det enda jag har i "förmögenhet" är lån. Jag sitter inte på en massa pengar - bara räntor och amorteringar. Förmögenheten finns ju först den dag huset säljs om det är betalt då.
Ser hur mina pensionerade grannar får flytta en efter en eftersom de knäcks av fastighets- och förmögenhetsskatt. Begränsningsregeln spelar för liten roll på en liten pension - det går inte. De har betalat på sitt hus sedan 40-talet och är äntligen skuldfria - låt skatten tas när huset säljs! Det är ju då det finns en beskattningsbar inkomst.
Jag uppskattar och respekterar att alla har åsikter och tycker att det är bra med ett samhälle som kan vara både svart och vitt istället för beige!
Trevlig helg allihopa! Nu gör jag streck i debatten för egen del. Charlotte
|