Hej! Alldeles ny här på sidan, och i trädgården också för den delen

Jag har en gigantisk trädgård som fått "vila" i 7 år (renoverat huset istället

), men nu har jag börjat rota runt lite. Precis planterat 60 m avenbok, och överallt finns kirskålen. Kan man helt enkelt bara klippa med gräsklipparen, och så försvinner de så småningom? Eller behöver jag göra något mer drastiskt?
Nässlorna har ockuperat hela bortersta delen av trädgården, funkar det på samma vis - kan jag ta gräsklipparen ett par gånger i veckan och så småningom försvinner de, eller måste jag bekämpa på annat vis?
Och så mitt största bekymmer... Jag vet inte om de verkligen heter Grodblad eller inte, men alla här runt omkring kallar dem det iaf. De börjar växa så fort det börjar bli varmt, kommer en blomma i mitten som försvinner rätt så fort, sedan är det stooora blad som blir över en meter höga om man inte klipper ner dem. Hur får jag bort dessa? De växer inte så jag kan klippa ner dem med gräsklipparen, utan runt hela tomten. De finns överallt, och verkar inte försvinna (gjorde en raid förra året, men inget hjälpte). Vill inte bekämpa med giftiga medel, jag har hundar som springer i trädgården varje dag.
Snälla hjälp en stackars novis