Medlem
Antal inlägg: 4 829
Medlem nr: 7 440
tyvärr har jag ju ingen kamera men igår natt när jag skulle ropa in katterna (ja jag har dom ute) så såg jag den ena hoppa och studsa i bland några buskar när han gick in så fortsatte det att prassla bland löven och jag satte mig på huk.... då kikar en stor igelkott fram...jätte söt,kikade lurigt på mig,när jag reste mig upp så såg jag en stor sten på parkeringen vid sidan så jag gick dit... till min förvåning så andades stenen .....jag satte mig igen och pratade lite fösiktigt med stenen jag var orolig att katten skadat den så att den låg och var skadad(vad skulle jag ha gjort då)?????? men efter en stund kom huvudet fram och den vände och vred lite och kikade på mig den låg stilla en stund sen reste den sig upp och tittade på mig ...så söt sen sprang den iväg till löven där den andra var..jag antar att dom var ett par
men frågan är nu...jag kan ju inget om dessa varelser spelar dom döda när dom är rädda eller vad pysslade den med tro....var den i chocktillstånd eller vad....den hade ju liksom rullar in huvudet och gömt sig
vart dom är nu vet jag inte man antar att dom bor i närheten
--------------------
mvh / malin zon 2 - 3
yg400.gif
"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"
Medlem
Antal inlägg: 9 608
Medlem nr: 2 237
Nix, de parar sej "bara" o se´n får honan(som vanligt) ta hand om ungarna! Vi har haft turen att få kullar i 3-4 år, mamman brukar komma fram till huset m ungarna. Kanske för att vi matar m kattmat, så försörjningsbördan minskar för mamma igelkott?