CITAT (den lilla bladlusen @ 30-04-2007, 22:18)

Punica granatum glarade sig väldigt fint hos mig, detta blir andra sommaren sedan sådd och det var första vintern ute. Den har bara dött lite i topparna men det brukar mina göra innomhus med.
Ficus carica -okänd -klarade sig bra
Ficus carica 'Brown Turkey' -Klarade sig mycket bra, väldigt starkväxande, nästan två meter på en sommar.
Däremot dog timjan och de flästa kryddväxterna, säkerligen p.g.a. den milda men fuktiga vintern.
Idag planterade jag en okänd Opuntia, får se hur det går... I sommar kommer jag även att plantera Fuchsia magellanica, kiwi och Hibiscus syriacus mm.
Zon 2-3 (mellan Göteborg och Alingsås)
Kul att se vad ni har!
det va trevligt att läsa att det finns fler som är norr om mig och som testar sådana växter , F hibiskusen kommer klara sig fint hos dig det är mest blomningen som kan bli för sen och sen tar frosten det . mina egna hibiskusar har svällande bladknoppar . kiwi ska jag med testa men dom ska funka bra i zon 1 . sen när ditt fikon kommer ner med rötterna i den frostfria jord zonen så kommer den komma att växa upp på nytt ifrån rötterna om vintern är hård . så det ska du se framemot att den gör
hur stor va din granatäpple när du planterade ut den ?