Min trädgård är jättetråkig!!
Det finns det massor av olika anledningar.
Det här blir 3:e sommaren jag har den. Första gick åt att rensa och se vad som fanns. De förra ägarna verkar inte ha gjort ngt överhuvudtaget här.
Andra gick åt att leka, experimentera och förälska sig i allt man såg på plantskolorna (jag kan inget om trädgårdsskötsel egentligen).
I år.. har jag lite mer hum om vad jag vill och förstår att jag faktiskt måste planera lite också.
Jag har en 6-åring och jag vill inte att hon ska behöva gå och vara försiktig hela tiden så det är en aspekt att tänka på också.. hon och kompisarna behöver plats för sina vilda lekar.
Sen behöver jag tid och pengar. På ngt sätt måste jag lura sambon till att hjälpa till lite också. Han är totalt ointresserad, men ska tycka till när jag väl håller på
Och så gäller det att ta sig i kragen.. blir så matt av att tänka på hur mkt som egentligen "borde" göras, så det många ggr stannar där.
Och så har jag en granne som är pedant med sin trädgård.. dit kastar jag måååånga längtande blickar.. får njuta av hans fina trädgård tills jag kommit iordningn med min egen.