CITAT (Herbert Arvidsson @ 28-04-2007, 15:54)

Först av allt tackar vi Åsa i Mälardalen, som är sak kunnig på trädgård och som rekommenderar Allgold Risarp och som också har erfarenhet av att odla dem i hink. Hösthallon kan man säga, när inte man vet vad man har för sort, och som vi också har träffat på, när vi besökte en växtloppis här utanför Halmstad, en man sålde hösthallon. Allgold Risarp ger bär från augusti och till frost och snö kommer. Zefa Herbsternte är en annan sort som vi också har väldigt bra erfarenhet och har blivit godkänd av oss. Det finns många olika sorters hösthallon, Diana , Boheme Carmen, men vi håller oss bara med de sorter som vi har och vill sälja. Så alltså är det inte lätt att veta vad som är härdigt där du bor,hösten måste vara lång och mild .Med vänlig hälsning Ingeborg vid datorn
Hejsan Ingeborg!
Tack för ditt svar. Ja, då är det bara att vänta och se. Jag har ännu en gång kontaktat personen jag köpte hallonbuskarna av, men namnet på dem var bortglömt, tyvärr

Jag får hoppas att det är en bra sort för mig. Rik skörd skulle den i alla fall ge.
Jag bor ca 6 mil från havet, bilvägen. Men fågelvägen är det mycket minder, så klimatet här påverkas av havet, det har jag sett på andra växter. Och höstarna har varit milda sen jag kom hit.
Så jag kanske provar att gräva ner dem trots allt. Och ångrar man sig kan man väl sätta dem i hink över vintern.
Med vänlig hälsning
Magic Sphere