CITAT (Gillan @ 04-05-2007, 00:52)

Förlåt flaxss, men jag vet inte hur jag ska skriva för att du inte ska missförstå mig nu? Men jag vill påstå att Änglarna inte tål frost alls! Visst, de överlever, men i vilket skick? Grenar fryser bort, tom en del fina Y-bildningar, som skulle gett en massa vackra blommor nästa år försvinner. Och vad är då meningen med att odla dem?
Nääe, säger då jag, vill man utveckla de Änglar man har till att bli större, får man nog akta sig för frosten. Är man bara ute efter att få dem att överleva? Ja, då har jag full förståelse för dina rekomendationer

mina va ute i frost i höstas, vill du se bild på den ??
den frodas och har Y delnigen kvar och du skulle se stammen den är sååå tjock . mina hade nog -3c -4c utan skydd . bladen frös veck vilket är normalt som fuschia med gör . lite av topparna frös veck men det är sånt som kvittar ängeln växer snabbt upp igen .
och min mormors ängel jätte stora och vackra klarade sig ute en skånks vinter . och mormors blev stora följande sommar och blommade och dom fick känna på -21c . och nej jag sa inte att man skulle rekommendera dom att ha ute i frost läs vad jag skriver skrev ta in dom på natten eller skydda . läs gärna om vad jag skrev
alltså rekommendera den att ha i frost du vet ju hur galet det låter!!! ,
jag skrev min har haft det ( nollgradigt )nån natt på våren och dagen va +20c vilket änglatrumpet klara fint fint utan skada . plus drog jag det om mormors ängel . och där menade jag att dom faktiskt klara det och kan komma igen. men jag kan inte läsa var jag rekommenderat änglatrumpetar att ha ute en vinter och att ha dom i frost ? hittar du det så skriv gärna och visa mig
tack
Redigerat av flaxss: 04-05-2007, 00:25