CITAT (Malvia @ 03-05-2007, 10:23)

Många här i trakten ( spec. båtälskare) skakade rejält på huvudet åt ägaren till en lyxbåt värd minst 1,5 miljon, struntade i att ta upp den i höstas och i mars så sjönk den!
varför ha båt om man inte bryr sig om den!
Min far lider när jag kommer med min skitiga bil (bor på landet) och jag lider när jag ser hur han delvis missköter sin trädgård, och krukväxter.
Men att förstöra en båt värd 1,5 miljoner är väl kapitalförstöring på hög nivå. Värre än om man glömmer en enkel roddbåt i. Hjälp! Till o med jag hade skakat på huvudet o jag har ingen båt alls.
Jag skulle nog skaka på huvudet om nån ställde en svindyr bil i en salt hög hela året också. Men om det var en gammal rostig sak från början som bara var värd skrotpremien skulle jag inte bry mig lika mycket.
Angående Kats fråga. Hur många procent av Sveriges befolkning räknar trädgård som sitt största intresse?? Det kanske inte är så himla många ändå...

Dessutom har jag hört kommentarer om en trädgård som det lagts ner enormt mycket tid o kraft på. Kommentaren var. "nej jag blev inte imponerad!"
Det kan vara svårt tro jagatt se vad som faktiskt lagts ner när det gäller tid o kraft.